kolmapäev, 22. märts 2023

Mehhiko-Cozumeli saar

Ühel puhkusepäeval Palya del Carmenis otsustasime külastada Cozumeli saart. Cozumeli saar paistab, kui siin rannalt mere poole vaadata. See on väidetavalt Mehhiko suurim saar- umbes 15 km lai ja 53 km pikk. Kruiisituristide hulgas on see väga tuttav paik, kuna on enamuse Kariibi mere kruiiside peatuspaigaks. Ka sel päeval, kui meie seal käisime, seisid Cozumeli sadamas hiigelsuured kruiisilaevad. Põhimõtteliselt oleks meil olnud võimalik validagi oma puhkusenädala paigaks ka hoopis Cozumel, aga meile tundus see pisut liiga piirav. Üheks päevaks aga suurepärane koht.

Hotelle ja kuurorte oli Cozumelis seinast seina- oma leidsid nii seljakotireisijad kui ka nõudlikud kruiisireisijad. Meie aga rentisime sadamast auto või bagi moodi sõiduki ja avastasime sellega saare erinevaid randasid.

Sadamalinn, kus me randusime

Lained olid väga võimsad. Vette igal pool minna ei tohtinudki. Samas oli mitmeid mõnusaid ranna - alasid võrkkiikede ja hipster-baaridega.

Meri oli siin väga võimas ja neid laineid võis vaatama jäädagi. Mina oleks võinud terve päeva lihtsalt istuda lainemühas.

Külastaja on kohal. Hiljem peitis ta ennast häbelikult laua all.

Siin rannas käisime ka ujumas. Ujumas on ehk palju öeldud. Vetelpäästja hoiatas meid, et vette tohib minna mitte rohkem kui põlveni. Siis lõid juba lained üle pea. Kusagil seal ranna lähedal oli ka tagasivool. Tagasivool on nagu kiirevooluline jõgi, mis pahaaimamatu supleja võib avamerele kanda. Sellised tagasivoolud on nähtamatud ja nad ka muudavad oma asukohti. Kohtades, kus neid esineb, peab väga ettevaatlik olema. Ka täiskasvanud ja hästi ujuda oskavad mehed on sellistes tagasivooludes oma elu kaotanud, nii et nalja ei ole. Meie muidugi olime ettevaatlikud, tagasivoolu piirkonda ei läinud ja üle põlve vette ka mitte.

Kõige pikema aja veetsime ühes rahuliku veega rannas. Seal oli korallriff otse kalda juures ja kõiksugu mereelukaid ja kalu oli hulgaliselt. Snorgeldasime seal ikka mitu tundi, ma arvan.

Vaade õhtusele Playa del Carmenile mere poolt. Tuleme Cozumeli saarelt.